Published
รายงานสืบเนื่องการประชุมวิชาการระดับชาติ เนื่องในโอกาสครบรอบปีที่ 55 แห่งการสถาปนาสถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์ ประจำปี2564

รายงานสืบเนื่องการประชุมวิชาการระดับชาติ เนื่องในโอกาสครบรอบปีที่ 55 แห่งการสถาปนาสถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์ ประจำปี2564
Proper supervision and provision of public services are one of the main missions of
 government organizations. Each government organization has focused on developing
 better public services in order to fully respond to the needs of the people. One of the
 most important tools for the public sector to make a contribution to public service is
 innovation. The choice of innovation must be in line with organizational strategies. This
 article examines the innovations that the government has applied to work focusing on
 digital technology innovation. Government organizations use digital technology innovations
 according to the mission of each agency emphasis the development of public services of
 government organizations. Using strategic innovation as a tool still lacks participation from
 the public in deciding on the choice of innovation or sufficient development approach.
 During the situation of the COVID-19 outbreak in Thailand since the beginning of 2020,
 strategic innovation has been a key factor in accelerating the change in behavior of
 government officials as well as in the provision of services. In approaching digital
 technology there has clearly been an increase in digital technology education and the
 usage of digital technology.
นวัตกรรมเชิงกลยุทธ์เพื่อพัฒนางานบริการสาธารณะอย่างยั่งยืน. NIDA, การประชุมวิชาการระดับชาติในวันคล้ายวันสถาปนาสถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์ 2564 (990-1006).