Published
รายงานสืบเนื่องการประชุมวิชาการระดับชาติเนื่องในโอกาสครบรอบปีที่ 49 แห่งการสถาปนาสถาบันบัณฑิตย์พัฒนบริหารศาสตร์

รายงานสืบเนื่องการประชุมวิชาการระดับชาติเนื่องในโอกาสครบรอบปีที่ 49 แห่งการสถาปนาสถาบันบัณฑิตย์พัฒนบริหารศาสตร์
The research objectives are to study digital literacy, social media usage, objectives of
 social media and social media literacy of people in Bangkok. Research data was collected by
 using questionnaires asking 400 Bangkok people with convenience sampling. Data analyzed
 by computer program and testing hypothesis by using t-test, one way ANOVA. The research
 founded as follow: 1.There were statistically significant differences in digital media literacy
 among people who differ in age, education, income, years of using computer, frequencies in
 using computer and computer skills. 1. There were statistically significant differences in
 social media usage among people who differ in age, education, income, and computer skills.
 3.There were no statistically significant differences in objectives of using social media among
 people who differ in age, education, income, years of using computer, frequencies in using
 computer and computer skills. 4. There were statistically significant differences in social
 media literacy among people who differ in computer skills. 5. There were statistically
 significant differences in social media literacy among people who differ in digital literacy.
 6. There were statistically significant differences in social media literacy among people who
 differ in social media usages. 7. There were statistically significant differences in social media
 literacy among people who differ in objectives of using social media.
การใช้สื่อสังคมและการรับรู้สื่อสังคมของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร. สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์, การประชุมวิชาการระดับชาติในวันคล้ายวันสถาปนา สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์ ประจาปี 2558 (782-793).