Published
รายงานสืบเนื่องการประชุมวิชาการระดับชาติเนื่องในโอกาสครบรอบปีที่ 51 แห่งการสถาปนาสถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์

รายงานสืบเนื่องการประชุมวิชาการระดับชาติเนื่องในโอกาสครบรอบปีที่ 51 แห่งการสถาปนาสถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์
This study has two objectives. The first objective is to study the perception towards
 the Sufficiency Economy Philosophy and the desire for sustainable products in the
 Generation Y group. The second objective is to study the perception towards the application
 of the Sufficiency Economy Philosophy and its relationship to marketing sustainable products
 to the Generation Y group. The research utilized the quantitative research methodology.
 The data was collected on-line from a group of 400 Generation Y consumers aged between
 21 – 36 years.
 The research findings indicate that the four constructs studied namely the perception
 towards the Sufficiency Economy Philosophy, desire towards sustainable products, perception
 towards the application of the Sufficiency Economy Philosophy, and the relationship to the
 marketing of sustainable products are all positively correlated at the significant level of 0.01.
 The regression analysis revealed that relationship the perception towards the Sufficiency
 Economy Philosophy and the desire for sustainable products is low. In addition the regression
 analysis of the perception towards the application of the Sufficiency Economy Philosophy
 and its relationship to marketing sustainable products is fair.
การประยุกต์ใช้หลักปรัชญาเศรษฐกิจพอเพียงและความต้องการตราสินค้าที่สร้างความยั่งยืนต่อสังคมของกลุ่มผู้บริโภคเจเนอเรชั่นวาย. สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์, การประชุมวิชาการระดับชาติเนื่องในโอกาสครบรอบปีที่ 51 แห่งการสถาปนาสถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์ (1226-1243).