The Factors of Awareness Thailand’s Destination Tourism for Chinese Tourists High-Value

The Factors of Awareness Thailand’s Destination Tourism for Chinese Tourists High-Value

Authors

ผศ.ดร.เกศรา สุกเพชร, น.ส.จารุวรรณ กิตตินราภรณ์

Published

วารสารวิจัยและพัฒนามหาวิทยาลัยราชภัฏเลย

Abstract

This research aims to study “The Factors of Awareness Thailand’s Destination Tourism for Chinese Tourists High-Value”. The objective of this research learns about the components of awareness Thailand’s destination tourism for Chinese tourists high-value. In term of quantitative data were collected by using the questionnaires from 400 Chinese tourists at Suvarnabhumi Airport. The sample data were analyzed by statistics such as Confirmatory factor analysis. Finally, The results revealed that, the Destination/Brand Awareness consisting of Top of mind, Brand recall, Brand recognition.

องค์ประกอบของปัจจัยการตระหนักรู้ต่อจุดหมายปลายทางด้านการท่องเที่ยวของประเทศไทยสาหรับกลุ่มนักท่องเที่ยวชาวจีนที่มีศักยภาพสูง

การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาองค์ประกอบของปัจจัยการตระหนักรู้ต่อจุดหมายปลายทางด้านการท่องเที่ยวของประเทศไทยสำหรับกลุ่มนักท่องเที่ยวชาวจีนที่มีศักยภาพสูงการศึกษาวิจัยครั้งนี้ใช้การดำเนินการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative research) วัตถุประสงค์ของการวิจัยคือการศึกษาองค์ประกอบเรื่องของการตระหนักรู้ต่อจุดหมายปลายทางด้านการท่องเที่ยวของประเทศไทยสำหรับกลุ่มนักท่องเที่ยวที่มีศักยภาพสูงชาวจีน โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาเป็นนักท่องเที่ยวชาวจีนที่เดินทางมาท่องเที่ยวประเทศไทย ณ ท่าอากาศยานสุวรรณภูมิ(ขาออก)จำนวน 400 คน โดยมีเครื่องมือในการเก็บรวบรวมเป็นแบบสอบถามเกี่ยวข้องกับปัจจัยการตระหนักรู้โดยใช้เทคนิคการวิเคราะห์องค์ประกอบเชิงยืนยัน (Confirmatory factor analysis) ผลการศึกษาในครั้งนี้พบว่าปัจจัยการตระหนักรู้ ประกอบด้วย 3 องค์ประกอบได้แก่ ด้านตราสินค้าที่อยู่ในใจของผู้บริโภค ด้านการระลึกถึงตราสินค้า ด้านการรู้จักตราสินค้า

(2564). The Factors of Awaraness Thailand’s Destination Tourism for Chinese Tourists High-Value. วารสารวิจัยและพัฒนามหาวิทยาลัยราชภัฏเลย, 2564(55), 48-57.