Published
รายงานสืบเนื่องการประชุมวิชาการระดับชาติ เนื่องในโอกาสครบรอบปีที่ 54 แห่งการสถาปนาสถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์ ประจำปีี 2563

รายงานสืบเนื่องการประชุมวิชาการระดับชาติ เนื่องในโอกาสครบรอบปีที่ 54 แห่งการสถาปนาสถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์ ประจำปีี 2563
Social Media are communication platforms that are accessible to all people in the
 society regardless of social status. Particularly, these platforms play a major role for an
 ongoing 2019-20 coronavirus pandemic (Covid-19). Health belief model were applied to
 examine the social voice that related to awareness and prevention of covid-19 through all
 social media platforms, mass media channel as well as influencers accounts. Social Listening
 Tools including Google Trend and Zanroo.com were used to obtained and analyzed the
 data.
 The findings demonstrated that Twitter and Facebook were the most used platforms
 for discussion about Covid-19 in several issues such as case updated and situation, high risk
 group, symptom, prevention, coronavirus prevention products (Mask, alcohol, and hand
 wash gel), and insurance plan. Interestingly, the largest number of news issues regarding
 Covid-19 have been distributed by major mass media organizations. According to the health
 belief model, the number of search and communication reflect high perception of illness
 threat toward Covid-19. Mass media play a significant role in encouraging people to prevent
 themselves from the infection of coronavirus.
Social voice: การสื่อสารเกี่ยวกับการระบาดของไวรัสโควิด-19. สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์, การประชุมวิชาการระดับชาติเนื่องในโอกาสครบรอบปีที่ 54 แห่งการสถาปนาสถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์ (1120-1144).