Reconceptualizing Shadow Education: The Roles of Global Englishes (GE) and English as a Medium of Instruction (EMI) in Sustainable Development

Authors

อ.ดร.โกสินทร์ ปัญญาอธิสิน, อ.อนุชิต ตู้มณีจินดา, ผศ.ดร.เกศกานดา จตุรงคโชค, อ.ดร.ภัทราวุธ เจริญรูป

Published

รายงานสืบเนื่องจากการประชุมวิชาการระดับชาติ ประจำปี 2564

Abstract

This academic paper argues for the roles of the English language in pursuit of
equal access to knowledge, one of the sustainable development goals. Shadow education,
especially English private tutoring, potentially contributes to such equality. Knowledge in
all disciplines requires a functional command of English, something the regular school
system, at least in Thailand, seems unable to deliver. In fact, this paper underscores the
fact that Global Englishes (GE), shadow education (SE), and English medium instruction
(EMI) can act in concert to give English users viable options that address individual, local
and global needs. Arguably, such needs, once properly addressed, are likely to lead to
sustainable development.

Reconceptualizing Shadow Education: The Roles of Global Englishes (GE) and English as a Medium of Instruction (EMI) in Sustainable Development. ห้องประชุมเฉลิมพระเกียรติ 6 รอบพระชนมพรรษา, งานประชุมวิชาการระดับชาติ ประจําปี 2564 เนื่องในวันคล้ายวันสถาปนาสถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์ ครบรอบ 55 ปี “การคาดการณ์อนาคตนวัตกรรมเพื่อกลยุทธ์การพัฒนาอย่างยั่งยืน” (253-274).