การสื่อสารข้ามสื่อ เพื่อสร้างแบรนด์บุคคลของผู้ดำเนินรายการข่าว

Authors

รศ.ดร.อัศวิน เนตรโพธิ์แก้ว, นายณัฏฐ์ บุณยสิริยานนท์

Published

รายงานสืบเนื่องการประชุมวิชาการการสื่อสารระดับชาติ ประจำป? 2560 (29 กรกฎาคม 2560)

Abstract

The objectives of this study are: 1) to study a personal branding of news anchors 2) to study a communication process of personal branding of news anchors 3) to study how news anchors maintain his/her personal brand Data collecting was conducted using 2 methods. The first one was a mix between primary sources (In-depth interview), secondary sources (transcribe interview tape) from news anchors on a free-to-air TV (according to NBTC), and branding and social media professionals. The second method was content analysis by collecting information from social media used by the news anchors to communicate with audiences. The data had been collected for two months from February 1, 2017 to March 31, 2017. The study found that news anchors started personal branding by exploring themselves, define their personal brand from who they were, their favorite things, and their basic beliefs about How to be best News Anchor, combined with surveying on target audiences and competitors. In order to communicate to the target audiences, they chose media channels that truly reached that target audiences. They might use only a few channels that were the effective ones. Also, contents and methods of communication must be defined in the way that it did not disrupt individual branding and did not confuse followers. Last, but not least, keeping the brand alive by communicating consistently and maintaining the brand identity positioned at the beginning by following-up and evaluate the effectiveness of the communication was crucial. To sum up, there are 3 types of news anchor personal branding: 1) Journalist news anchor 2) Celebrity news anchor and 3) Journalist and celebrity news anchor.

การสื่อสารข้ามสื่อ เพื่อสร?างแบรนด์บุคคลของผู้?ดำเนินรายการข่าว. คณะวารสารศาสตร์และสื่อมวลชน มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, การประชุมวิชาการการสื่อสารระดับชาติ ประจำป? 2560 (29 กรกฎาคม 2560) (442-449).