การวิเคราะห์การสื่อสารเพื่อการพัฒนาส่งเสริมความยั่งยืนขององค์กรและแบรนด์

Authors

รศ.ดร.ประทุม ฤกษ์กลาง

Published

รายงานสืบเนื่องการประชุมวิชาการระดับชาติเนื่องในโอกาสครบรอบปีที่ 51 แห่งการสถาปนาสถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์

Abstract

This research has objectives to study (1) trends in initiate sustainability of organizations
and brands (2) values of sustainability communication (3) types of sustainability communication
(4 ) sustainability communication process about objectives, target groups, medium or
channel, and strategies. This research used documentary research methodology by analyzed
document about communication concepts, theories and practices of academics, professions,
organization and brands. Research results found that organizations and brands have trends
initiate sustainability in economic, social and environment. Communication sustainability
had values on attraction and retention good employees, promoting satisfaction and
productivity of employees, attractive to customer, suppliers, and retailers, promoting
engagement and pride to the employees. Besides promoting brand, brand position, loyalty,
positive images and reputations, promote different identity, fix bad reputation, reduce
criticizes, initiate innovation and promote relationship with external organization. There
were five patterns Communication sustainability which were purist, advocate, explorer,
factionist and nothingist. Organizations and brands affiliated sustainability information to
both internal which were employees and external which were stakeholders. Communication
sustainability had objectives to create perceptions, engagement, participation, positive
images and reputations. Organizations and brands used traditional mass media, digital media
and social media for sustainability communication. The sustainability communication
strategies should follow brand strategy, show rewards, using competitive, hold special
events, create engagement, using multimedia, communicate with clearance, consistencies,
timeline, correct, complete, and using graphics and statistics.

การวิเคราะห์การสื่อสารเพื่อการพัฒนาส่งเสริมความยั่งยืนขององค์กรและแบรนด์. สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์, การประชุมวิชาการระดับชาติในวันคล้ายวันสถาปนา สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์ ประจาปี 2560 (1208-1225).