กลยุทธ์การสื่อสาร และการรับรู้โครงการความรับผิดชอบต่อสังคมของบริษัทโตโยต้า มอเตอร์ ประเทศไทย จำกัด ผ่านชุมชนออนไลน์

Authors

ศ.ดร.ยุบล เบ็ญจรงค์กิจ, นายภัทรพงศ์ เหล่าไพโรจน์

Published

การประชุมสัมมนาวิชาการระดับชาติ ประจำปี 2016

Abstract

Research on Strategic Communications and Recognition of the Social Responsibility Programs of Toyota Motor Thailand Co., Ltd. Through an Online Community aimed (1) To study the form of Corporate Communication of Toyota Motor Thailand Co., Ltd. Through its Online Social Responsibility Activities, (2) To study the Communication Strategies of the Social Responsibility of Toyota Motor Thailand Co., Ltd. and the Recognition of Corporate Social Responsibility (CSR) Activities Through its Online Community. This Research is composed of two parts: a Qualitative and Quantitative studies. The Qualitative Research used Document Analysis to collect the data. As for the Quantitative Research, a Survey using Questionnaire was done with a sample of 400 respondents. The results of a Qualitative study found that Toyota used many different types of Strategic Communications: (1) Social Media such as Website (http://www.toyota.co.th/) and facebook and social groups (online social community) to exchange knowledge and share information; (2) Publications such as journals, newspapers which are easy to understand for local community; (3) The information storage of customer complaints through all types of mass media; and (4) Online influencers who persuade members of the community to join social responsibility activities and act as opinion leaders in online community. The results of Quantitative Research show that, exposure to external factors, Perception, Attitudes towards social responsibility programs, and Acceptance of a social responsibility are related with the statistical significance at 0.05 level. Findings show that exposure to external factors, Perception, and Attitudes towards the social responsibility programs can explain 67.5 percent of the Acceptance of the programs.

(2561). ปัญหาและอุปสรรคของระบบการนาส่งงบการเงินต่อกรมพัฒนาธุรกิจการค้า ทางอิเล็กทรอนิกส์ของสานักงานบัญชีในเขตภาคตะวันออกเฉียงเหนือของประเทศไทย. วารสารมหาวิทยาลัยราชภัฏลำปาง, 2561(2), 106-122.